sobota 20. srpna 2016

Polámané panenky - James Carol


Nakladatelství: BB art
Rok vydání: 2015, 1. vydání originálu: 2014
Překladatel: Roman Lipčík
Počet stran: 312



Hmmm - fakt dobrý....









Nějak budu muset přehodnotit žánry které čtu. Detektivky byly sem tam. Nikdy jsem je nevyhledávala nějak cíleně. Ale při poslední návštěvě knihovny mi prostě uvízly v hledáčku hned tři. Jak jsem si ten výběr tak jako prohlížela, chtěla jsem to komplet vrátit, že přece potřebuju něco pozitivního - a nakonec jsem si řekla že to zkusím. A dobře jsem udělala.

 Autora neznám, titul jsem někde zaregistrovala, proběhl asi na sociálních sítích, možná byl někde v letáku,... Vím, že jsem měla v hlavě anotaci. Ta lobotomie mi přišla zajímavá - ups,.. nejsem divná?

Jde o první díl série, nicméně jsou to jednotlivě psané příběhy, které nemají návaznost, takže společnou mají jen hlavní postavu. Hmm - už si brousím zuby na další knihu.

No i když "brousím si zuby" mi lehce asociuje povahu vraha. Nechci prozrazovat co se dělo, jak svýn obětem ubližoval a z čeho mě mrazilo v zátylku, no ale ve finále jsem si v noci musela při cestě do koupelny dost rozsvěcet.

Ve střehu mě výborně udržovalo střídání kapitol - jedna vyprávění oběti a druhá z pohledu vyšetřovatele. Tak ani chvilku neztratíte přehled o tom, co se děje na druhé straně příběhu. Skvělej nápad. Budete spěchat s dočtením kapitoly abyste se dozvěděli jak pokračuje vyšetřování a pak zas na další abyste neztratili z očí oběť protože doufáte, že ji zachrání.

Tahle recenze není z mých nejlepších. Vím to. Ale je to pro mě celkem nový žánr a já se s ním musím nějak zžít, protože mě asi začal bavit. Tak se mnou mějte trpělivost.  Musím si najít něco, čím nahradím svou rádoby vtipnost a místy patetičnost. Nebo prostě budu jen psát - hmm fakt dobrý..

Mimochodem - četli jste? Máte hotovou recenzi ať se můžu inspirovat? Mám před sebou novou metu :-)




---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Anotace - zdroj Databáze knih:

Vyšetřovatel má vraždění v genech… My dva jsme stejní… Jefferson Winter nedokáže na tato slova zapomenout. Pošeptal mu je jeho otec krátce předtím, než injekce ukončila jeho život sériového vraha s patnácti mrtvými ženami na kontě. Winter se zoufale snaží dokázat sobě i okolí, že zákony genetiky někdy neplatí. Jako osvědčený policejní profilista je nyní pozván do Anglie, kde Scotland Yard hledá zákeřného vraha. I ten je jiný. Oběti, které si vybírá mezi ženami, měsíce mučí a zohavuje, pak je však pustí na svobodu. Najde Winter maniakálního šílence a překoná osudovou předurčenost?

Žádné komentáře:

Něco málo o holce z tramvaje

Vždycky jsem četla ráda, ale až zas poslední dobou na to najdu trochu času cestou do práce a zpět. Prostě nastoupím do tramvaje a zapíchnu nos na půl hodiny do knihy nebo do čtečky.

Někdo dává knihám hvězdičky, někdo čísla - já jim začala dávat barvy. Fakt, zkuste to. Představte si knihu kterou čtete a uvidíte, že je barevná. Pro každého jinak.

Za každou návštěvu jsem ráda, každý komentář mi napoví, co jsem udělala dobře nebo špatně.