sobota 14. prosince 2019

Introvertka v hlučném světě - Debbie Tung

Praktický návod na přežití mezi lidmi



Originální název: Quiet Girl In A Noisy World
Rok vydání:  2019, 1. vydání originálu: 2019
Počet stran: 3184
Nakladatelství: Portál



Netuším kolik lidí vnímá svět jako já nebo moje dcera. Ano, ta chuděra to má po mně. 
Ona i já jsme introverti. U každé z nás se to projevuje jinak, ale obě si zažíváme své potíže.

Já možná na oko vypadám jako hlučný, vtipem a  ironií sršící člověk. Ale nic mi není příjemnějšího, než zůstat ve volných chvílích zavřená doma, ve své jistotě, svém pohodlí, se svou samotou. V posledních pár letech do ní pouštím svého muže, mou kamarádku a sdílím ji se svou dcerou. Společenské akce jsou pro mě nutné zlo, které podstupuji jen proto, abych předešla klevetám, že jsem divná. Nákupy absolvuji stylem - Start - cíl - a to v rekordních časech. Pokud potřebuji koupit něco na sebe ( to bohužel není tak jednoduché jako koupit chleba) proběhnu obchodem s větou - tady na mě nic nemají - a můj zoufalý muž prosí, ať si něco vyberu. Ano, má se mnou svatou trpělivost. Návštěva kulturních akcí je jednou za čas schůdná, proč bych ale měla jít třeba na vánoční trhy, kde je hlava na hlavě, to fakt nevím. 

Moje dcera je zas extrémně tichá, neprůbojná, odmítá si nahlas říct i o lístek v tramvaji, a pokud někde trochu nahlas promluvím já, tak se ode mě distancuje. Rádio si nahlas nezapneme ani jedna - spíš jen tak na pohodu ( rozuměj tak, že to ta druhá vedle v místnosti neslyší) . Víc o ní psát nemůžu, protože by už nemluvila ani se mnou. 

Nerozumím akcím typu - hokejová utkání, vánoční večírky, koncerty a teambuildingy.

Pokud mi rozumíte a víte o čem píšu a tak trochu se v tom poznáváte, pak určitě stojí za přečtení skvělý komiks Introvertka v hlučném světě.
Skvěle nakreslené  a s humorem vykreslené každodenní situace tiché Debbie, jsou kouzelným nahlédnutím do mého světa. Konečně vím, že v tom nejedu sama, konečně se usmívám nad tím, jak je to místy náročné a místy snad i k pobavení. Trochu mi tahle kniha uvolnila vzduch v plicích. Trochu mi dovolila přestat zoufat nad tím, jak vnímám ten hlučný svět kolem nás, jak se mu vyhýbám  a utíkám a schovávám se před ním. 

Nejsem v tom sama. Není v tom sama ani moje dcera. Jedeme v  tom minimálně s Debbie :-)

Mrkněte a nenechte si ujít tuhle skvělou záležitost, nebo ji kupte pro kamarádku, která se věčně ptá, proč se vám nikam nechce, nebo ji kupte svému příteli dřív než vám naplánuje obrovskou oslavu narozenin. Je to praktický návod jak přežít a pro ostatní praktická ukázka, co jak cítíme. 


--------------------------------------------------------------------------------------------

Anotace  - zdroj Portál:

Když jsou vašimi nejlepšími přáteli knihy a vaše představa o báječném víkendu obnáší čtení, spoustu hrnků čaje a malování obrázků, to vše v duchu hesla: „Lidem vstup zakázán“, každé pozvání na večírek nebo do kina představuje výzvu.

Místy úsměvná, místy smutná kniha Introvertka v hlučném světě je otevřeným oknem do světa všech, kdo by svůj život nejradši strávili zalezlí pod dekou. Když ale jako Debbie zjistí, že kamarádit se s ostatními lidmi může být fajn, jejich život se rozjasní…


Komiks zábavnou formou ukazuje pocity introvertů například při situacích, jako je:

  • sebehodnocení 
  • komunikace se spolužáky 
  • seznamování
  • účast na společenských akcích
  • svatba
  • manželství
  • pracovní pohovor
  • spolupráce s kolegy
  • rozhovory o vlastních pocitech

Žádné komentáře:

Něco málo o holce z tramvaje

Vždycky jsem četla ráda, ale až zas poslední dobou na to najdu trochu času cestou do práce a zpět. Prostě nastoupím do tramvaje a zapíchnu nos na půl hodiny do knihy nebo do čtečky.

Někdo dává knihám hvězdičky, někdo čísla - já jim začala dávat barvy. Fakt, zkuste to. Představte si knihu kterou čtete a uvidíte, že je barevná. Pro každého jinak.

Za každou návštěvu jsem ráda, každý komentář mi napoví, co jsem udělala dobře nebo špatně.