neděle 10. listopadu 2019

Kulihrášek a Budulínek - Mária Ďuričková

Dva kluci, každý jiný a přesto v jedné knížce



Rok vydání:  2019
Počet stran: 48
Nakladatelství: Portál




Mám v ruce krásnou knížku pro děti. A i když moje dcera už těmhle pohádkám odrostla, chtěla jsem ji mít v knihovničce. Protože miluju tenhle koncept dvojité knihy a zbožňuju ilustrátora Vladimíra Krále. Dětské knihy totiž musí mít krásné ilustrace, protože určitě nechceme, aby děti musely čekat na večer než pujdou do postelí a rodiče si k nim konečně sednou a budou číst.

Dětské knihy mají být takové, abychom je dětem jednou přečetli a pokud ony budou chtít, mohou si jí pak " číst" samy podle obrázků kdykoliv přes den. A tohle knížka o Budulínkovi a Kulihráškovi splňuje na 100% . 

Budulínka každý zná. Takové malé trdlo, co se nechá napálit liškou mazanou.
Kulihráška jsem upřímně neznala vůbec. Vyklubal se z něj pěkně vychytralý prcek. 

Ale ať čtete knihu z jedné, nebo z druhé strany, nemůže zklamat. Jednoduše psaný text a nádherné, velké, barevné ilustrace zaručí, že se k ní budete pořád vracet. Stejně jako jsem se vracela ke knize O kůzlátkách, budete se k téhle vracet Vy i Vaše děti. A díky tomu, že nakladatel nešetřil a daroval knize příjemný formát tak akorát na prohlížení a papír pevný tak akorát, aby vydržel dětské tlapkání  - věřím, že bude dělat radost třeba ještě další generaci. 

Protože krásných knih pro děti není nikdy dost. Protože pokud děti neposune ke čtení krásná kniha v dětství, tak pak už nic. Protože chceme aby naše děti a i jejich děti četly. A tak jsem ráda, že se oprašují staré pohádky, dává se jim nový kabát a navíc máme tak skvělé ilustrátory jako je pan Král -  a to jméno budiž příjemným spojením našeho a dětského světa. 

Portál vytáhl do světa s krásnou sérií knih. Nebylo potřeba lovit v zahraničních vodách, nebylo potřeba hledat nové příběhy a nová témata. Stačilo jen podívat se na svět dětskýma očima. Takže co jiného napsat než - běžte ji koupit, napište si ji na seznam dárků, pujčte si ji ve Vaší knihovně  - cokoliv, jen ji nevynechte. 




------------------------------------------------------------------------------------------------
¨
Anotace:

Dvojitá kniha a tudíž i dvojitá porce výpravně ilustrovaných pohádek pro děti. Vedle klasické lidové pohádky o neposlušném Budulínkovi se děti setkávají i s malým, ale chytrým Kulihráškem, který nejen dokáže tatínkovi donést na pole těžký oběd, ale přelstí i bohatého knížepána.
Kniha navazuje na známou edici dvojitých pohádek, které v nakladatelství Portál vyšly již dříve (Kůzlátka a Dvě pohádky). Jejich kouzlo stojí především na textech známých lidových pohádek doprovázených podmanivými ilustracemi Vladimíra Krále.
Mária Ďuríčková byla slovenskou autorkou a sběratelkou nespočtu pohádek, rovněž se uplatnila jako prozaička, básnířka, scenáristka, překladatelka, autorka děl pro děti a mládež a autorka rozhlasových a televizních her. Její dílo vycházelo např. v časopise Ohníček, na krátkou dobu se stala i šéfredaktorkou časopisu Sluníčko.
Vladimír Král je slovenský ilustrátor, designér, scénický výtvarník a režisér animovaných filmů. Ilustroval řadu dětských knih.

Žádné komentáře:

Něco málo o holce z tramvaje

Vždycky jsem četla ráda, ale až zas poslední dobou na to najdu trochu času cestou do práce a zpět. Prostě nastoupím do tramvaje a zapíchnu nos na půl hodiny do knihy nebo do čtečky.

Někdo dává knihám hvězdičky, někdo čísla - já jim začala dávat barvy. Fakt, zkuste to. Představte si knihu kterou čtete a uvidíte, že je barevná. Pro každého jinak.

Za každou návštěvu jsem ráda, každý komentář mi napoví, co jsem udělala dobře nebo špatně.