sobota 9. listopadu 2019

Smrtící tajnosti - Robert Bryndza

Velmi dobře a s lehkostí psaný kriminální román





Originální název: Deadly Secrets
Rok vydání:  2019, 1. vydání originálu: 2018
Počet stran: 365
Nakladatelství: Grada Publishing



Pokud k nám tento rok dorazil nějaký zajímavý autor ze zahraničí, určitě jím je Robert Bryndza. 
Sympatický čtyřicátník, původem z Británie, který se oženil se slovákem  - a odtud to příjmení - píše stylem, který je více než strhující. 



Kniha Smrtící tajnosti je jeho první, kterou jsem vzala do ruky. Obecně nemám ráda hysterii kolem novinek a bestsellerů, takže když se objevila první kniha ze serie o inspektorce Erice Fosterové, nechávala jsem to být. Všichni kupovali a četli Dívku v ledu a já jsem si říkala, že to nechám uležet. 
A odhodlala jsem se až při šesté knize. 

Smrtící tajnosti jsou skvělým detektivním románem, kde je rychlý začátek, příjemná hutná omáčka uprostřed a překvapivý dramatický závěr. Přesně tak, jak mi to vyhovuje a jak to má být. 
Hlavni osoby jsem si rychle zapamatovala, i když jsem s nimi prvních pět knih nežila a neprožívala jejich osudy. Nápad, prostředí, zápletky - všechno bylo originální, své a uvěřitelné. A přestože nejsem příznivec romantických linek v tomhle žánru, tak mě postava Eriky nijak nezatěžovala. Užívala jsem si vývoj případu a tak jsem jí odpustila i její střípky z osobního života.

Pokud nejdete po romantice, ale po fajn napínavém čtení, tak je asi i jedno kterou knihu z této šestidílné serie si vyberete. Postava inspektorky všechno kompaktně spojuje, ale zároveň nijak nepřebíjí. A to je velmi příjemný bonus. Na zachumlání pod deku, se sklenkou dobrého vína po ruce, je to skvělé čtení. Čtivá příjemná kniha, kterou přečtete najednou, možná nadvakrát. 

Pokud mě něco začalo zajímat, tak je to kniha z nové serie, která jde aktuálně na pulty knihkupectví a tou je Kanibal z Nine Elms. Uvidíme, jestli rozpoutá stejné šílenství jako předchozí tvorba Roberta Bryndzy. 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Anotace:

Jednoho mrazivého rána nalezne po probuzení matka svou dceru v kaluži krve a zmrzlou na malé předzahrádce. Kdo mohl provést takovou věc – zavraždit oběť na prahu jejího vlastního domu, ještě k tomu na Štědrý večer? Po posledním, velmi bolestném případu se Erika Fosterová cítí zranitelná, ale nakonec se rozhodne, že se ujme i tohoto vyšetřování. Jakmile začne pracovat, objeví zprávu o útocích ve stejné, dosud poklidné čtvrti Londýna. Všechny spojuje jeden detail – oběti byly napadeny černě oblečenou postavou s nasazenou plynovou maskou…



2 komentáře:

Aires řekl(a)...

Moc pěkná recenze :) Z této série jsem četla první dva díly :) První nic moc, druhý lepší, teď se odhodlávám ke třetímu :) Slyšela jsem, že se série postupně zlepšuje,tak snad je to pravda :)

Knihyztramvaje řekl(a)...

Aires, díky. Tak to se mi asi podařilo sáhnout po nejvyzralejsim kousku . Bryndza je pro mě mile překvapeni , jen mi tam úplně nesedí ta hlavní hrdinka- asi nejsem správná cilovka 😊

Něco málo o holce z tramvaje

Vždycky jsem četla ráda, ale až zas poslední dobou na to najdu trochu času cestou do práce a zpět. Prostě nastoupím do tramvaje a zapíchnu nos na půl hodiny do knihy nebo do čtečky.

Někdo dává knihám hvězdičky, někdo čísla - já jim začala dávat barvy. Fakt, zkuste to. Představte si knihu kterou čtete a uvidíte, že je barevná. Pro každého jinak.

Za každou návštěvu jsem ráda, každý komentář mi napoví, co jsem udělala dobře nebo špatně.