Něco málo o holce z tramvaje

Vždycky jsem četla ráda, ale až zas poslední dobou na to najdu trochu času cestou do práce a zpět. Prostě nastoupím do tramvaje a zapíchnu nos na půl hodiny do knihy nebo do čtečky.

Někdo dává knihám hvězdičky, někdo čísla - já jim začala dávat barvy. Fakt, zkuste to. Představte si knihu kterou čtete a uvidíte, že je barevná. Pro každého jinak.

Za každou návštěvu jsem ráda, každý komentář mi napoví, co jsem udělala dobře nebo špatně.

neděle 5. června 2016

Dětské encyklopedie Larousse

 

Obě zbožňujeme encyklopedie Larousse. 

 

Nebo já možná víc a Madlenka k tomu byla lehooooounce dotlačena, ale i ona si v nich teď už moc ráda listuje. Jsou přehledné, barevné, zábavné. Jsou strašně fajn.





Myslím si, že by doma nějaká encyklopedie být měla. Pokud máte děti, tak i dětská encyklopedie. Jasně, dneska máme wikipedii a internet jako takový, ale to je dobré tak pro nás. Ne pro naše prťata. 

Celkem dlouho jsme nemohla najít formát, který by se mi zamlouval. nechci abecedně řazená hesla a hledat podle rejstříku. Nechtěla jsem klasiku, chtěla jsem něco zábavnějšího, něco poutavějšího. No než mi došlo co přesně chci a která kniha mi to dá, propásla jsem Madlenčin věk na první řady Larousse, ale jejich následníci mi to bohatě vynahradili.

Z téhle řady máme jen zvířata a mohu je jen doporučit. Tady jsem asi nejvíc ocenila úžasné ilustrace a to, že je vše podané zábavnou formou.


Další dvě jsme nedokoupily a vrhly jsme se na sérii - Řekni mi,..


Zatím vyšlo:
Řekni mi proč
Řekni mi jak
Řekni mi kde to je
Řekni mi co to je
Řekni mi kolik




Máme je všechny. Velká kroužková vazba a pevné tvrdé listy téměř znemožní ohýbání, ušpinění, krčení a matlání knihy.

Díky vyčuhujícím záložkám k oddílům encyklopedie se můžete rychle přesouvat mezi tématy. Samolepkami si můžete označit už přečtené kapitoly, nebo si je můžete použít na cokoliv jiného - to je na Vás.

Asi se nedozvíte odpovědi na všechno, ale to nejdůležitější tam je.  A to, jak je to celé podané, jak tomu Vaše dítě brzy porozumí a ještě se u toho budete všichni bavit. Tak to všechno Vás zcela určitě přesvědčí o tom, že Vám vlastně vůbec nevadí, že tam pár věcí není. Že důležitější je ta zábava, jednoduchost  a srozumitelnost.

No, o ilustracích se rozepisovat nebudu, protože se bojím, že bych sklouzla k ňuňání - a to byste nechtěli :-) Jedním slovem - jsou úžasné.



Takže pokud hledáte hezkou, přehlednou, zábavnou (ano, vím, že se opakuji), vtipnou, krásně ilustrovanou a bytelnou encyklopedii, tak za mě je to jasné - jedině Larousse.


7 komentářů:

Můj svět / Bilbovy knihy řekl(a)...

Rozhodně souhlasím, že by každý měl mít doma pro děti nějakou tu encyklopedii. Vžďyt za chvilku budou všichni vyhledávat informace pouze na internetu a jakmile dostanou knihu do ruky, nebudou vědět jak v ní hledat.
Za mě palec nahoru :)
bilbovy-knihy.blogspot.cz

Gabriela K. řekl(a)...

Děkuji, mmch máš moc hezký blog. Musím ho pořádně prozkoumat. Je tam nějak moc oddělení tak ať mi nic neujde :-) G

Rozešívačka řekl(a)...

Parádní tip, líbí se mi hlavně ty s kroužkovou vazbou. Máme na ně ještě chvíli čas, ale určitě mám v plánu časem něco pořídit. Máš ozkoušené i něco pro menší děti kolem 3 let?

Gabriela K. řekl(a)...

Ahoj, pro menší děti mě toho moc nenapadá. Super jsou ty Larousse zvířátka a jinak pro uplná prtata nevim. Ale to se Madlenka moc neptala,.. myslim. Spis sbirala informace- takze jsme mely obrazkove slovniky. Super je treba tenhle http://www.databazeknih.cz/knihy/detsky-obrazkovy-slovnik-158070 . A jinak se obavam ze za me dost prace oddrely ustavy- jesle a skolka :-)

Marcela KUBÍKOVÁ řekl(a)...

U nás doma je spousta dětských knih, a encyklopedie také. Myslím, že když jsou hezky zpracované tak se dětem moc líbí a pak jim ani nedojde, že se něco učí jen samotným listováním :-)
Přeji ti pěkný den.

Gabriela K. řekl(a)...

Marcelo presne tak, je to o zpracovani a to je tady luxusni. Mej se fajn a diky za komentar

Rachel Roo řekl(a)...

tyhle knizky jsou hodne fajn. casto jsem jimi v knihkupectvi listovala, je tam spoustu informaci i pro dospele :-D navic super grafika, zpracovani, jednou je domu urcite poridime.