neděle 10. dubna 2016

V autě se nečte, v autě se poslouchá

No a protože dítě potřebuje zabavit i v autě, a já jsem byla vždy za volantem, nezbylo mi než se tak na 8 let vzdát mých oblíbených rádiových stanic a nakoupila jsem CD pro děti.

Na řadu přišla spousta, spousta CD s lidovkami, takže Madlenka dřív zpívala než mluvila a ve třech letech měla repertoár širší než já a to mě strašně bavilo. To, jak jsme jely autem do jeslí, do školky, nakupovat a na výlet a u toho jsme obě ječely Černé oči jděte spát a to dítě celou cestu autem nezabralo a nezabralo a jen zpívalo :-) .


Ještě dlouho budu vděčná za tuhle dobu. Že existují  nejen auta, ale i CD přehrávače, že se CD dají koupit v Levných knihách za pár korun (nebo stáhnout - pssst) a nakonec i za dálkové ovládání rádia v mém autě. Jo, opravdu se to dá využít, i když jsem nejdřív nevěděla k čemu dálkové ovládání, když to stejně nepoužívám. Cca ve třech letech ho začla používat Madlenka zezadu z autosedačky a já jen vepředu přehazovala CD. No nejdřív jsme si tedy ujasnily jaké maximální číslo volume je pro mne akceptovatelné :-). Ale pak už to byla pohoda.

CD s lidovkami

 Nejdříve a nejvíc jsme si pouštěly CD s lidovkami. Občas byly namíchané písničky a říkadla, což až tak nefrčelo, ale zas bylo potřeba CD měnit, jinak bychom zamrzly na "Ovčáci čtveráci"..







Písničky z pohádek


Ve chvíli, kdy jsem měla pocit, že už je to pořád dokola, jsem rozšířila nabídku. A i přesto, že Madlenka nikdy nebyla a doteď není televizní divák, tak se jí tohle líbilo. Písničky z pohádek i večerníčků jsou melodické, mají hezký text a dobře se pamatují. Takže jsme přidaly do auta další pouzdro na CD, protože jedno už nám nestačilo.







O zvířatech

No fakt, to existuje. Prostě CD s písničkami o zvířatech. myslím, že máme dvě nebo tři. asi dvě písničky jsme přeskakovaly - ano tady přišlo na řadu dálkové ovládání- a " Mami, tak tohle poslouchat nemusím že ne". Ale jinak můžu doporučit..


Svěrák a Uhlíř

No jo, byla jsem fakt ráda, že mi to prošlo. Ale je pravda, že tahle dvojice autorů si najde cestu k většině dětí. Jejich písničky jsem vždycky milovala a byla jsem moc ráda, že jsem mohla konečně lidovky vyměnit za něco novějšího.  Super - už se nám v létě na křižovatce z otevřených okýnek neozývalo "Prší prší" - ale vyřvávaly jsem Vlnitý plech :-)





A nakonec Hurvínek


Nějak došlo ke změně a místo písniček začal frčet Hurvínek. Do zblbnutí. Furt dokola. Mraky Cd s hurvínkem. S Máničkou, taťuldou, Žerykem a bábinkou. Někdy jsem měla pocit, že už se jich nikdy nezbavíme, že s námi budou v autě jezdit do smrti smrťoucí.Madlenka umí některé dloooouhé pasáže nazpaměť a doma mi je ráda opakovala, ale teď už se díky bohu přesunula i s Hurvínkem do pokojíčku a poslouchá si tam a já jsem si tím pádem mohla po více než osmi letech naladit normální rádio :-) 






2 komentáře:

Kristýna, The Book Talk Blog řekl(a)...

<3 Svěrák s Uhlířem jsou boží, jako dítě jsem je milovala. :)

Knihyztramvaje řekl(a)...

Jojo a jsou i vtipni :-)

Něco málo o holce z tramvaje

Vždycky jsem četla ráda, ale až zas poslední dobou na to najdu trochu času cestou do práce a zpět. Prostě nastoupím do tramvaje a zapíchnu nos na půl hodiny do knihy nebo do čtečky.

Někdo dává knihám hvězdičky, někdo čísla - já jim začala dávat barvy. Fakt, zkuste to. Představte si knihu kterou čtete a uvidíte, že je barevná. Pro každého jinak.

Za každou návštěvu jsem ráda, každý komentář mi napoví, co jsem udělala dobře nebo špatně.