úterý 16. února 2016

Labyrintem smrti - Ariana Franklin

A dala jsem si další díl tetralogie. Říkala jsem si, že další díly ne úplně navazujících knih si nebudu brát hned. Jakože si je nechám na období "nevimjakouknihusimamvzitdoruky". Ale obávám se, že takové období hned tak mít nebudu. Možná o dovolené,..

Tahle je nažloutlá. Stejně jako sešity co vytáhnete po 20 letech ze sklepa. No dobře, mladší generace si může představit sešity svých obstarožních rodičů. Prostě taková ta lehce žluto-béžová. Nenápadná, ale vlezlá a zarytá.

Protože už znám hlavní hrdinku - a ano, mám ji ráda, neb je stejně emancipovaná jako já - tak jsem se začetla hned. Věděla jsem co od knížky čekám a dostala jsem to. Asi ani nemusíte začínat od prvního dílu. Kromě hlavních postav tam není žádná spojitost a i ty jsou na začátku v rychlosti představeny. Krásný historický detektivní román, od všeho tak akorát, tentokrát bez mrtvých dětí (to mi nedělalo minule úplně dobře). Žádné sklouznutí k opakování se v druhém díle, žádné zjednodušování si to. Pěkný druhý kousek. A ani mi nevadilo, že se celou knihou jemně line příběh dvou lidí kteří spolu chtějí být, ale nemůžou a tak se trápí- och,.. však už víte, že nejsem na růžové knihy,..
No, už se moc těším až si přečtu ty další dvě.





Vykladačka smrti - thriller odehrávající se v Anglii 12. století - se stal bestsellerem. Neudivuje, že se na pultech knihkupectví objevuje další detektivní příběh s hlavní hrdinkou Adélií, středověkou lékařkou ze Salerna. Té, která dokázala rozřešit hrůzný případ vraždění dětí, zabránil král Jindřich II. vrátit se zpět na Sicílii, neboť si chce ponechat mimořádně schopnou vyšetřovatelku ve svých službách. Pro ni to ovšem není dobrá zpráva - žena lékařka, navíc s nemanželským dítětem, to nemá ve středověké Anglii zrovna lehké.
Znovu však dostává příležitost prokázat svůj neobyčejný talent. Je totiž otrávena králova milenka Rosamunda. Hlavní podezření padá na královnu, Eleonoru Akvitánskou. Adélie je povolána biskupem Rowleym, aby se pokusila prokázat královninu nevinu. Ještě nikdy se neocitla ve větším ohrožení. Vrah se pohybuje na svobodě a královna má za sebou celou armádu příznivců, kteří jsou odhodláni bojovat proti Jindřichovi. Ledový zimní vítr a kruté mrazy Adélii pátrání nijak neulehčují. Musí se prodrat nejen složitým labyrintem obklopujícím Rosamundinu věž, ale také rozluštit záhadu mrtvé a zmrzlé ženy, která se nachází uvnitř...

Žádné komentáře:

Něco málo o holce z tramvaje

Vždycky jsem četla ráda, ale až zas poslední dobou na to najdu trochu času cestou do práce a zpět. Prostě nastoupím do tramvaje a zapíchnu nos na půl hodiny do knihy nebo do čtečky.

Někdo dává knihám hvězdičky, někdo čísla - já jim začala dávat barvy. Fakt, zkuste to. Představte si knihu kterou čtete a uvidíte, že je barevná. Pro každého jinak.

Za každou návštěvu jsem ráda, každý komentář mi napoví, co jsem udělala dobře nebo špatně.