Zvláštní,.. taková zelenošedá, mechová. Ne jako ty naducaný polštářky v lese co z nich občas vykouknou kloboučky hub, ale spíš jako takový ten mazlavý, tmavý mech na kamenech u vody. Ne nudná, jen temná, smutná,..
Dlouho mi trvalo než jsem se začetla. Pár stran jsem si rovnala postavy, ale vydržela jsem a jsem ráda. Kdybych vybírala podle obálky, tak bych si ji asi nevzala. podle recenzí jsem taky tentokrát nešla, ale ten název mě dostal. Ono to ve finále znamená něco jako soudní patolog a detektivní očko v jednom - ale uznejte sami - Vykladačka smrti - to už zní,.. Přesně jako celá kniha je to staré, zatuchlé, temné, v napětí,...
Ona jako jedna z prvních žen, které bylo tohle ve středověku dovoleno studovat i když ne ještě zcela přiznaně, její přátelé ne úplně výrazní, muž co se kolem ní motá ne až tak moc aby mi to vadilo - a vrah co zabíjí malé děti. Nakonec přečteno lehce. Je to první díl tetralogie. Další knihy jsou určitě v mém plánu, ale mám tolik tipů, tolik knih které chci číst, že pro teď tuhle sérii odsunu. No zvědavost je někdy silnější než jistota :-).
Mistress of the Art of Death
Vykladačka smrti
Labyrintem smrti
Relikvie mrtvých
Vrahova modlitba
Na počátku románu, který se odehrává v Cambridgi dvanáctého století, jsou čtyři brutálně zavražděné děti. Všeobecné zděšení, obracející se proti židovské komunitě, nutí anglického krále povolat specialisty až z jižní Itálie. Do Anglie přijíždí pozoruhodná trojice sestávající z vyšetřovatele židovského původu, arabského osobního strážce a především mladé lékařky. Lékařka je "vykladačka smrti", což je raná forma povolání zvaného v současnosti soudní lékař, a zároveň hlavní hrdinka celého příběhu. Příběhu plného napětí, v němž se dramatický spád vyprávění snoubí se znamenitě konstruovanou zápletkou. Příběhu, který nám zároveň připomíná, že střetávání kultur, náboženská zaslepenost a zápas humanity s intolerancí provázejí lidstvo od nepaměti.
Dlouho mi trvalo než jsem se začetla. Pár stran jsem si rovnala postavy, ale vydržela jsem a jsem ráda. Kdybych vybírala podle obálky, tak bych si ji asi nevzala. podle recenzí jsem taky tentokrát nešla, ale ten název mě dostal. Ono to ve finále znamená něco jako soudní patolog a detektivní očko v jednom - ale uznejte sami - Vykladačka smrti - to už zní,.. Přesně jako celá kniha je to staré, zatuchlé, temné, v napětí,...
Ona jako jedna z prvních žen, které bylo tohle ve středověku dovoleno studovat i když ne ještě zcela přiznaně, její přátelé ne úplně výrazní, muž co se kolem ní motá ne až tak moc aby mi to vadilo - a vrah co zabíjí malé děti. Nakonec přečteno lehce. Je to první díl tetralogie. Další knihy jsou určitě v mém plánu, ale mám tolik tipů, tolik knih které chci číst, že pro teď tuhle sérii odsunu. No zvědavost je někdy silnější než jistota :-).
Mistress of the Art of Death
Vykladačka smrti
Labyrintem smrti
Relikvie mrtvých
Vrahova modlitba
Vykladačka smrti
Na počátku románu, který se odehrává v Cambridgi dvanáctého století, jsou čtyři brutálně zavražděné děti. Všeobecné zděšení, obracející se proti židovské komunitě, nutí anglického krále povolat specialisty až z jižní Itálie. Do Anglie přijíždí pozoruhodná trojice sestávající z vyšetřovatele židovského původu, arabského osobního strážce a především mladé lékařky. Lékařka je "vykladačka smrti", což je raná forma povolání zvaného v současnosti soudní lékař, a zároveň hlavní hrdinka celého příběhu. Příběhu plného napětí, v němž se dramatický spád vyprávění snoubí se znamenitě konstruovanou zápletkou. Příběhu, který nám zároveň připomíná, že střetávání kultur, náboženská zaslepenost a zápas humanity s intolerancí provázejí lidstvo od nepaměti.
Žádné komentáře:
Okomentovat