pátek 20. května 2016

Milujeme Popprovou - obě!

 

 

Pokud máte děti cca 6+ a ještě jste neobjevili autorku Andreu Popprovou, tak honem do knihovny. My tedy plenily knihkupectví, protože tady převládla touha vlastnit. 

 

Prostě jsme musely mít svou Popprovou doma :-)




Jakkoliv jsem k českým autorům často laxní, u dětských knih je to spíš naopak. Amerikanismy a novodobé záležitosti jsem nějak byla ochotná skousnout až o pár let později. Ale mezi první čtení by asi české knihy patřit měly. Zkusila jsem na blešáku koupit O letadélku káněti - měla jsem nostalgickou náladu,.. a když jsem ji doma otevřela, tak to prostě nebylo ono,..

Nějak náhodou se mi do ruky přimotala kniha od Andrey Popprové a byla to láska na první pokus. Občas musím Madlence svoje tipy podsouvat, ale tady nebyly řeči ani trochu. Autorka si knihy i sama ilustruje a to už prostě jde mimo moje chápání. Jak někdo může tak krásně kreslit a ještě napsat knížku pro děti, která se prostě musí líbit každému. 

Krátké odstavce prokládané ilustracemi,různými úkoly, nápady na vyrábění podle ročního období o kterém kniha je - to je myslím přesně to, co začínající čtenáři potřebují. Povídání je živé, neunavuje, neopakuje se už po sté příběh o princezně a drakovi. Děti se hodně věcí naučí, procvičí ani neví jak, něco můžou i domalovat, vystřihnout.. Ta kniha žije už při prvním nakouknutí a když ji dočtete do konce, tak bude jen VAŠE. Osobní.


Madlenka začala u Malovaných příběhů, pokračovala přes Jaro, Prázdniny, Vánoce a Permoníky. 



Vyšly i skvělé Vystřihrátky ( jo, to jsme zdolaly úspěšně a spousta nám toho visí, stojí a leží doma a ještě toho bylo hodně rozdáno). Pak Oblíkací panenky,.. no je toho moc. 


Letos se chystáme na Kutikulína, kde doufám všechno zvládneme a myslím, že nám to bude pořád málo. 



Takže, milá paní Popprová -  my Vám pěkně děkujeme :-)



2 komentáře:

Unknown řekl(a)...

u nás taky hodně oblíbená autorka..skoro mě mrzí, že moje děti z jejích knih pomalu odrůstají

Knihyztramvaje řekl(a)...

Skoro doufám ze napíše nějakou knížku pro pubertaky-nebo pro rodiče-jak přežít pubertu svých deti-se skřitky bych to dala 😀

Něco málo o holce z tramvaje

Vždycky jsem četla ráda, ale až zas poslední dobou na to najdu trochu času cestou do práce a zpět. Prostě nastoupím do tramvaje a zapíchnu nos na půl hodiny do knihy nebo do čtečky.

Někdo dává knihám hvězdičky, někdo čísla - já jim začala dávat barvy. Fakt, zkuste to. Představte si knihu kterou čtete a uvidíte, že je barevná. Pro každého jinak.

Za každou návštěvu jsem ráda, každý komentář mi napoví, co jsem udělala dobře nebo špatně.